Marzena Majcher Trio
nagranie z koncertu Senso 220 w CSW Solvay w Krakowie, 13.02.2020
muzyka i wykonanie:
Marzena Majcher – wokal, exformer interaktywny, syntezatory
Andrzej Wojciechowski – live electronics, sampler
Irwin Wojciechowski – gitara basowa
TransMission to cykl 7 kompozycji „polegających na procesie przesyłania zakodowanych wiadomości przy pomocy sfery dźwiękowej pomiędzy nadawcą (muzykami), a odbiorcą (słuchaczem). W niektórych przypadkach może istnieć więcej niż jeden odbiorca nadawanej informacji muzycznej, która jest adresowana i przeznaczona dla wszystkich bez żadnych ograniczeń. Obecnie do transmisji używane są przewody miedziane, a przy większych odległościach stosowany jest swiatłowód”. (Tekst na podstawie definicji „transmisja” – Wikipedia)
TransMission is a collection of seven compositions „consisting in the process of sending coded messages using the sound sphere between the sender (musicians) and the recipient (listener). n some cases, there can be more than one recipient of broadcast music information that is addressed and intended for everyone without any restrictions. Currently, copper wires are used for transmission, and optical fiber is used at greater distances”. (Text based on the definition of „transmission” – Wikipedia)
Marzena Majcher – kompozytorka muzyki filmowej, elektroakustycznej oraz wspólczesnej muzyki poważnej. Ukończyła Studia Kompozycji na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (K.Knittel) oraz Studia gry na Gitarze Klasycznej w Akademii Muzycznej w Łodzi.
Autorka muzyki do ponad 35 filmów, widowisk teatralnych oraz kilku seriali. W 2019 wydała autorską płytę Chemistry of Love (Requiem Records). Jej znane prace to muzyka do filmów fabularnych: A French Woman, Hanoi – Warsaw, Odium, sztuki teatralnej Kobro, Oprawy Muzycznej TVP Kultura oraz kompozycje: Figures na orkiestrę symfoniczną, 88 Fractals na kwartet smyczkowy, cykle utworów elektroakustycznych – audiowizualnych: Radiation, Kruszenie Neuronów, Synestezja. Tworzy kompozycje interdyscyplinarne oscylujące na pograniczu muzyki i nauki. Korzysta z najnowszych technologii w muzyce, komponuje muzykę interaktywną.
Koncertowała m.in. na Music Festival Ecos Urbanos (Mexico City 2018 & 2017), 14th International Festival of Contemporary Music and Visual Arts (Bydgoszcz, 2018), w EC1 – Planetarium (Łódź 2020), na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (Warszawa, 2015 – 2018), NeoConcept (Gdańsk 2019), w Planetarium Centrum Nauki Kopernik (Warszawa 2017), w TVP Kultura (2007).
Laureatka wielu nagród m.in. za najlepszą muzykę do filmu Kręgi na III Festiwalu Artystów (Kazimierz Dolny 2010), za płytę Budyń – „Wydarzenie muzyczne roku 2011” na Festiwalu Sztuki Współczesnej Re:wizje_5, udział w The MUSE-IC project (Francja, Paris 2018). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2017). (www.marzenamajcher.manifo.com)
Andrzej Wojciechowski – operator filmowy reżyser, pasjonat eksperymentów muzycznych. Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. Autor zdjęć do filmów fabularnych i dokumentalnych. Twórca filmów eksperymentalnych. (www.andrzejwojciechowski.manifo.com)
Irwin Wojciechowski – gitarzysta basowy.
Marzena Majcher i Andrzej Wojciechowski grali razem w założonych przez siebie zespołach – Ankh Fabric, Kruszenie Neuronów. Muzycy zrealizowali współnie wiele projektów muzyczno – wizualnych, które prezentowali na koncertach m.in. na Festiwalu Filmowym OFF Camera Plus (Kraków 2014), w Klubie Mózg (Warszawa 2015) na XXVI Międzynarodowego Festiwalu Filmów Przyrodniczych (Łódź 2015), na Festiwalu Święto Muzyki (Warszawa 2014, 2013, 2012), w Kinie Iluzjon (Warszawa, 2018), w Ogrodzie Botanicznym (Warszawa 2019), Kamieniołom (Kazimierz Dolny 2010).