1.
|
Czad z Latyny 02:44
|
|||
2.
|
Moja Ukochana 02:31
|
|||
3.
|
Szkocka Wojna 02:33
|
|||
4.
|
Pilot Automatyczny 01:50
|
|||
5.
|
Rockroll 03:25
|
|||
6.
|
Nocny Band 03:19
|
|||
7.
|
||||
8.
|
Szkocki Pokój 02:13
|
|||
9.
|
Tango 03:00
|
|||
10.
|
Rock-Body 04:20
|
|||
11.
|
Heavy Love 08:00
|
|||
12.
|
Pracują, Pracują 04:37
|
|||
13.
|
Chodzisz Po Ulicy 03:31
|
|||
14.
|
China Wedding 05:23
|
|||
15.
|
I Just Want To Know 04:34
|
|||
16.
|
Avant-Garde 04:33
|
|||
17.
|
Challenger 06:52
|
|||
18.
|
Heavy Baby 05:11
|
|||
19.
|
Kosmos Cfaj 03:42
|
|||
20.
|
Reggae 03:05
|
Pilot Automatyczny powstał w 1985 roku z inicjatywy dwóch kompozytorów: Krzysztofa Knittla i Marka Chołoniewskiego. Podczas parodniowej sesji w Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie powstał album złożony ze spontanicznie powstających kompozycji muzyki eklektycznej. W trakcie niczym nieograniczonych eksperymentów muzyki skrajnie popularnej wykonywanej na instrumentach elektronicznych epoki Analogu – Korg Polysix, Synthi AKS, Yamaha CS-15, Byfacord B1, Roland TR505 – przypadkowo pojawili się w studio Marek Nędziński, grający na saksofonie tenorowym i Olga Szwajgier, która zaśpiewała w tytułowym utworze Pilot Automatyczny, a także Krzysztof Suchodolski eksperymentujący w kompozycji Rege Kraków.
Zespół Go-Go Beuys Band (Ein und Zwei) w składzie: Krzysztof Knittel (wokal, Byfacord B1, Roland TR505), Marcin Krzyżanowski (wokal, wiolonczela), Marek Chołoniewski (wokal, Yamaha CS-15), Marek Nędziński (tenor sax) tworzył w tym samym kręgu stylistycznym. Oryginalne kompozycje Krzysztofa Knittla – Avant-Garde, China Wedding i I just want to know, łączą się z kompozycjami Duetu CH&K (Chołoniewski/Knittel) – Dojcze Reggae, Kosmos Cfaj -, Duetu Marcina Krzyżanowskiego i Krzysztofa Knittla – Chodzisz po ulicy, Heavy Baby, Heavy Love, Rock Body – i autorską kompozycją Challenger Marka Nędzińskiego (solówki basowo-saksofonowe).
Mało znane Island of Love i Nieistniejący Zespół Klasztorny działały w składach anonimowych, żadne z nagrań obydwu zespołów nie zachowały się do naszych czasów. O ich działalności do tej pory krążą legendy i historie nie do końca potwierdzone. Były zespołami o bliżej nieokreślonym składzie, wynajmowały do swoich koncertów artystki z różnych dziedzin działalności ludzkiej. Wymiar ich potencji twórczej graniczył z niemożliwością realizacji większości projektów. Spotkania ze ściśle wyselekcjonowaną publicznością utrzymywane były w całkowitej tajemnicy zarówno co do miejsca, jak i programu oraz czasu trwania seansów.
W tej aurze niedomówień i niejasności w dniu 24 stycznia 1987 roku do Galerii Dziekanka w Warszawie wjechał Pociąg Towarowy w składzie: Piotr Bikont, Marek Chołoniewski, Krzysztof Knittel, Marek Nędziński i Jerzy Piaskowski.
__________________________________________________________________________________
Automatic Pilot was composed in 1985 by two performers and composers: Marek Choloniewski and Krzysztof Knittel. During several days of spontanious creativity spent at the Electroacoustic Music Studio of the Academy of Music in Krakow the album of „paper music“ was assembled. During unlimited experiments of extreme forms of pop music performed on synthesizers from Analog Era: Korg Polysix, Synthi AKS, Yamaha CS-15, Byfacord B1, Roland TR505 several important figures appeared at the studio space: Marek Nedzinski playing on tenor sax, Olga Szwajgier using her unlimited voice in the Automatic Pilot song, as well as Krzysztof Suchodolski experimenting in the piece Rege Krakow.
Go-Go Beuys Band included Krzysztof Knittel (vocal, Byfacord B1, Roland TR505), Marcin Krzyzanowski (vocal, cello), Marek Choloniewski (vocal, Yamaha CS-15) and Marek Nedzinski (tenor sax) was active with the same stylistic principles. Original songs by Krzysztof Knittel – Avantgardists, China Wedding and I just want to know – merges with the songs of CH&K Duo (Choloniewski/Knittel) – Dojcze Reggae, Kosmos Cfaj – Marcin Krzyzanowski and Krzysztof Knittel Duo – Walking through the street (Chodzisz po ulicy), Heavy Baby, Heavy Love, Rock Body – and the composition Challenger by Marek Nedzinski (solos on bass and sax).
Almost unknown groups Island of Love and Nonexisting Monastery Group (Nieistniejacy Zespol Klasztorny) were active as anonymous bands, with no recordings available today. There are several legends about both groups coming back and forth and never confirmed. They were bands with unclear number of members hiring female artists of different professions. The art potential of the groups were close to the impotential skills of managements of the most of their projects. Meeting with exclusively selected audience were misterious with no annoucements of the name, place, date, program and length of the spectacles.
In that athmosphere of hazy and unclear arrangements The Freight Train (Piotr Bikont, Marek Choloniewski, Krzysztof Knittel, Marek Nedzinski, Jerzy Piaskowski) arrived to the Dziekanka Gallery in Warsaw on January 27, 1987.