Muzyka Centrum Art Society
Academy of Music in Krakow
HEVRE
Intermedia ASP Kraków |
|
|
|
Audio Art 2020
28. Audio Art Festival
Kraków, 10. – 22. November 2020
|
|
Audio Art is an experimental and postmodernist art of the close of XX century and the beginning of the XXI century.
Audio Art is an integration of sound and visual art. Presentation of Audio Art appears in form of the concert,
performance and installation. Audio Art creates new concept of sound source: as an object and musical instrument
in certain space and time. Audio Art is a "one person art": composer, designer and performer unify the whole process
of art creation. Audio Art uses low and high technology. Audio Art Festival presents individual artists from all over the world.
Festival also presents other non-audio art events extending the whole image of the art based on sound.
Audio Art Festival events are webcasted live.
|
Audio Art jest eksperymentalną i postmodernistyczną sztuką przełomu wieków.
Audio Art to integracja sztuk wizualnych z dźwiękowymi. Audio Art występuje w formie koncertów, performance i instalacji.
Audio Art tworzy nową koncepcję źródła dźwięku: obiektu i instrumentu muzycznego w określonej przestrzeni i czasie.
Audio Art jest sztuką personalną: kompozytor, konstruktor i wykonawca unifikują cały proces tworzenia i wykonania dzieła.
Audio Art używa prostej i zaawansowanej technologii.
Festiwal Audio Art prezentuje artystów z całego świata oraz ich premierowe projekty.
W ramach festiwalu odbywają się także prezentacje spoza nurtu Audio Art.
Wydarzenia Festiwalu Audio Art są transmitowane na żywo przez internet.
|
|
|
Tuesday, 10 November / listopad (wtorek) |
|
Press Conference (Kraków) | |
|
|
Friday, 13 November / listopad (piątek) |
|
Michał Seta (Montreal) Mixed-up Reality. Live - lecture online | |
|
|
Michał Seta - VR installation - live online | |
|
Kacper Ziemianin - installation | |
|
Nina Szukala - sound installation | |
|
Salt of the earth (Kraków) Piotr Madej - 360 installation
(VR devices recommended)
| |
|
LSe 2.0 (Hague) Kacper Ziemianin - performance | |
|
|
Saturday, 14 November / listopad (sobota) |
|
Ludomir Franczak (Lublin) Atlas as a form of organisation of the sound archive - lecture online | |
|
|
Neon Forest Space (Kraków) Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble; program: Viacheslav Kyrylov — Essay on the Fall; Michał Kawecki — Shreds; Øyvind Torvund — Neon Forest Space; Piotr Peszat — Plants Concerto with Pianosong; Trond Reinholdtsen Ø episode 6 — Liberté; ensemble: Małgorzata Mikulska, fl; Tomasz Sowa, cl; Aleksander Wnuk, prc/conducting; Michał Lazar, el.gtr/error sound; Martyna Zakrzewska, pf/smplr, Paulina Woś-Gucik, vn/vla, Jakub Gucik, vc, Piotr Peszat, el, Krzysztof Pietraszewski, error sound | |
|
|
Atlas of sounds (Lublin) Ludomir Franczak - performance/installation
| |
|
Duets (Wrocław) Paweł Romanczuk - concert
| |
|
|
Sunday, 15 November / listopad (niedziela) |
|
Krzysztof Wołek (Bytom/Louisville) Escaping the Box, An Open Ended Future in the Arts - lecture online; | |
|
|
1000 concerts on 43 years of Muzyka Centrum | |
|
Krzysztof Wołek - Zero Gained for no input mixer, transducers and computer | |
|
Tulsa - graphics, objects, electronics ... | |
|
|
Thursday, 19 November / listopad (czwartek) |
|
Ioana Vreme Moser (Berlin) Coquetta new instrument/installation - lecture online | |
|
|
GrupLab invites (Kraków) GrupLab plays Plejrek 247; Bożena Boba-Dyga, Marek Chołoniewski, Tobias Eiserman, Konrad Gęca, Mikołaj Gęca, Katarina Gryvul, Piotr Grella-Możejko, Laurent Estoppey, Artur Lis, Piotr Madej, Łukasz Stefański, Mateusz Węgrzyn, Leszek Hefi Wiśniowski, Sarah Woelker; Roman Berger - TRANSGRESSUS I (1993) 13:43; 90-lecie kompozytora / 90th Anniversary of composer; PROTON Group - Agnieszka Waligórska-Sire/Pekka Siren - XXX Love | |
|
CIME/PSeME/SME Electroacoustic Marathon; CEMI/UNT: Christopher Poovey - Hypoxia (2019) - Elizabeth McNutt – flute assistance; Panayiotis Kokoras - Rhinio (2017) - Pedro Bittencourt - baritone saxophone; FARME: Elsa Justel and Gonzalo Biffarella (collective construction) - Diálogo con Elsa N1 (2020); HELMCA: Lefteris Papadimitriou - Object 2 (2016-2018); SPECTRO:Martyna Kosecka - Ruba’i (2020); PSeME:Krzysztof Knittel - study#1-study#3-study#5 (2018-2020) 2:59 + 2:51 + 4:02; Mateusz Bednarz - Black Sun dedication to Helmut Schäfer - video (2020) 9:35; Wojciech Błażejczyk - Cała prawda o kompozytorach / The whole true about composers (2014) 1:46 4-channel; Michał Janocha - Nu for saxophone and electronics 5:20 - Mateusz Wrzosek - saxophone; Franciszek Araszkiewicz/Michael Fischer - Fluctuations Perinet (2020) 10:00; Dariusz Mazurowski - Vanishing signs on the Sky (2017) 10:14 5.1 surround; Lidia Zielińska - Rdza / Rust (2010) 9:57; Edward Sielicki - Nostalgia nieskończoności / Nostalgy of Infinity (2003-2010) 8:20; Aleksandra Bilińska - #2020 (2020) 9:17; Dorota Błaszczak - Trying to Hear… (2020) 7:30; Piotr Grella-Możejko - WOW! (Is My Cat a Rock 'n' Roller?) (1990) 5:00; Tomasz Misiak/Marcin Olejniczak - Dźwiękocień / Soundshadow (2020) 7:39; Anna Zielińska - Elektroziółka / Electroherbs (2019) 5:00; SME: Katarina Gryvul - Taxidermia (2020) 9:09 8-channel; Karol Nepelski - Variations on Global Crowd Var 3 (2019) 5:00; Ptasiek / Birdy (2017) 5:00; Intermedia: Noah C. Krummenacher - Green Noise (2018, new edit 2020) 1:32; GrupLab invites:bratki - dream about Bulgaria (2020) | |
|
|
Lena Witkowska - wokal, perfo, muzyka; Kasia Twardowska - perfo; Joanna Parniewska - perfo; Piotr Korzeniak - muzyka; Mateusz Stanuszek - video | |
|
PSeME Album Premiere Promotion ; CD 1: Wojciech Błażejczyk Exhorta (2011) 11:09 na taśmę / akusmatyczny / acousmatic / for tape; Ryszard Osada Sinus + (2019) 5:50 na skrzypce i elektronikę / for violin and electronics; Magdalena Długosz Chiaro-Scuro. La terza immagine (2019/2020) 11:15 na żywą elektronikę / for live electronics; Michał Pawełek Interitio (2019) 11:16 na taśmę / akusmatyczny / acousmatic / for tape; Dobromiła Jaskot Eizzcok (2013) 5:23 na elektronikę / for electronics; Dariusz Mazurowski Dossier of Oblivion (short edit) (2015) 10:24 na taśmę / akusmatyczny / acousmatic / for tape; Edward Sielicki Little Electronic Orphans (2018) 9:08 na taśmę / akusmatyczny / acousmatic / for tape; Franciszek Araszkiewicz & Michael Fischer Fluctuations: Momentum Gallery (2019) 9:28 na saksofon z systemem feedback i żywą elektronikę / for saxophone with feedback system and live electronics; CD 2: Martyna Kosecka Rubaʿi (2020) 8:05 na taśmę / akusmatyczny / acousmatic / for tape; Michał Janocha Nu (2019) 5:15 na saksofon altowy i elektronikę / for saxophone alto and electronics; Marek Chołoniewski UltraWrap (2020) 6:45 na taśmę / akusmatyczny / acousmatic / for tape; Piotr Grella-Możejko Mercurio (Monologhi brevi ed energici in memoria di Fausto Romitelli) (2013) 9:37 na saksofon sopranowy i komputer / for saxophone and computer; Lidia Zielińska Tańce polskie na taśmę według księdza Baki / Polish Dances for tape by priest Baka (1986) 8:46 na taśmę / akusmatyczny / acousmatic / for tape; Marcin Wierzbicki La cloche du soir (2006) 10:44 na sopran i komputer / for sopran and computer; Krzysztof Olczak Jestem Halucynacją / I am halucination (2019) 9:44 na sopran, akordeon, żywą elektronikę i taśmę / for sopran, accordion, live electronics and tape; Kamil Kosecki Artificial Intelligence (2015) 10:01 na taśmę / akusmatyczny / acousmatic / for tape; | |
|
|
Friday, 20 November / listopad (piątek) |
|
Ania Karpowicz (Tel Awiw) TOVA Project - flutes + electronics + video - lecture online | |
|
|
Wojciech Błażejczyk - A Trip to the Moon; Sławomir Wojciechowski - The Impossible Voyage, Rafał Zapała - The Eclipse; Anna Kwiatkowska - violin, Mikołaj Pałosz - cello, Wojciech Błażejczyk - electronics | |
|
Qba Janicki - percussion, electronicsArtur Lis- immersive video | |
|
|
Saturday, 21 November / listopad (sobota) |
|
Qba Janicki (Sokołowsko) Intuitive Mathematics as Modular Electroacoustic Synthesis - lecture online
| |
|
|
Pandemic Media Space Artur Lis - (dis)comforting social distance. Creation of theatrical performance through various media during pandemic lockdown - lecture online; cooperation between Ukrainian Association of Electroacoustic Music and Polish Society of Electroacoustic Music part of House of Europe Programme | |
|
|
Fl-Ar:Art (Tel Awiw, Kraków) Ania Karpowicz - flutes; Zofia Dowgiałło - harp; program: Zofia Dowgiałło - Tempus imperfectum 15’; Myrto Korkokiou - Behaviours 15’; Wojciech Ziemowit Zych - Flarea 10’; Zofia Dowgiałło - Spektr-Ar 15’ | |
|
|
Coquetta (Berlin) Ioana Vreme Moser - performance, selfbuild instruments - live online
| |
|
Michał Seta & Nicolas Bouillot - VR performance by Kaon'CPT members: (GMT-4) are Michal Seta (concept/charge conjugation), Nicolas Bouillot (concept/time reversal), Bennett Smith (dispersion), Emmanuel Durand (graphical memory), Nina Ripoll (action) and Zack Settel (entropy). Other friends have been determined in a near future, including Stuart McLeod (GMT-7), Hiroya Miura (GMT+9), D. Andrew Stewart (GMT-7), Dirk Stromberg (GMT+8) and Michael Edwards (GMT+1). | |
|
|
Sunday, 22 November / listopad (niedziela) |
|
Maya Verlaak (Ghent) Reversing as compositional method to communicate - lecture online (Passcode: gag7vT) | |
|
|
Jo Caimo, Paul Norman & Mira Moschallski, Maya Verlaak (active participation in a concert through ZOOM above) | |
|
Robert Pockfuß - Intangible by Pneuma Contemporary Ensemble: Christine Gnigler - recorder, Jakob Gnigler - saxophone, Robert Pockfuß - el. guitar, Bernhard Höchtel - piano, Manu Mayr - bass | |
|
|
|
|
|
|