Muzyka Centrum Art Society
Polish-Hungarian Friendship Society
Academy of Music, Cracow
Bunkier Sztuki
Euro Art Zone Festival
Audio Art 2005
13. Audio Art Festival
Cracow, Poland
November 5
20.00
Bunkier Sztuki
Jason Kahn (Zürich)
Gläser - sound installation (till November 8); concert: electronics, alternative percussion
<< back

Stowarzyszenie Artystyczne "Muzyka Centrum"
Akademia Muzyczna w Krakowie
Bunkier Sztuki
Zarząd Międzywojewódzki Towarzystw Przyjaźni Polsko-Węgierskiej

Euro Art Zone Festival
Festiwal Audio Art '05

Jason Kahn

(Zürich)
Gläser
instalacja dźwiękowa

Koncert
electronics


sobota, 5 listopada 2005 godz. 20.00
Bunkier Sztuki, pl. Szczepański 3a



Jason Kahn urodził się w Nowym Jorku, dorastał w Los Angeles, w 1990 roku przeniósł się do Europy. Występował i nagrywał z takimi artystami i formacjami, jak m.in. Günter Müller, Dieb13, Erik M, Voice Crack, Sainkho Namtchylak, David Moss, Evan Parker, Christian Marclay, Kevin Drumm, Steve Roden, John Hudak, Kim Cascone, Brandon Labelle, Steinbrüchel, Pablo Reche, Anla Courtis. Jest perkusistą, jednak z biegiem czasu włączał do swych występów live electronics. Ostatnio występuje używając tylko laptopu, syntezatora analogowego, niekiedy łączy je z perkusją. Podczas wielu podróży po Japonii koncertował z następującymi artystami: Toshimaru Nakamura, OtomoYoshihide, Sachiko M, Taku Sugimoto, Tetuzi Akiyama, Utah Kawasaki, Uchihashi Kazuhisa, Ichiraku Yoshimitsu i Koji Asano. W 1996 roku założył firmę płytową, która wydała do tej pory jedenaście pozycji. Komponuje muzykę do filmu, teatru, tańca. Występował w Europie, Ameryce, Japonii, Izraelu, Turcji, Rosji oraz Australii. Podczas ostatnich lat prezentował wiele instalacji dźwiękowych. Ostatnio mieszka w Zürichu.
Informacja: http://jasonkahn.net, http://cut.fm

Gläser to ośmiokanałowa instalacja audio na szesnaście szklanek wody i głośniki piezzo. W każdej ze szklanek znajduje się minigłośnik. Przebiegi sinusowe generowane przez minigłośniki wprowadzają szklanki w wibrację rezonującą i współdziałającą z otaczającą przestrzenią. Odbywa się to w nieregularnych odstępach czasowych.
"Gläser" nie dotyczy wyłącznie pięknych dźwięków wibrujacych szklanek, dotyczy sposobu tworzenia audio-topografii - odbiorca odkrywa dźwiękowe możliwości przestrzeni, w której znajduje się instalacja.

projekt sponsorowany przez
Ministerstwo Kultury
Urząd Miasta Krakowa
International Visegrad Fund, Bratislava

Jason Kahn was born in New York, grew up in Los Angeles and moved to Europe in 1990.
He has performed or recorded with, among others, Günter Müller, Dieb13, Erik M, Voice Crack, Sainkho Namtchylak, David Moss, Evan Parker, Christian Marclay, Kevin Drumm, Steve Roden, John Hudak, Kim Cascone, Brandon Labelle, Steinbrüchel, Pablo Reche, Anla Courtis... Originally a percussionist, Kahn later began integrating live electronics into his playing. Kahn curently performs using only laptop, analogue synthesizer or combining these with percussion. Over several trips to Japan Kahn has given concerts with Toshimaru Nakamura, Otomo Yoshihide, Sachiko M, Taku Sugimoto, Tetuzi Akiyama, Utah Kawasaki, Uchihashi Kazuhisa, Ichiraku Yoshimitsu and Koji Asano. Kahn founded the CD label cut in 1996, counting to date eleven releases. He has composed music for theater and dance and given concerts throughout Europe, North and South America, Japan, Israel, Turkey, Russia and Australia. In the past several years Kahn has exhibited several sound installations. He currently lives in Zürich, Switzerland.
Further Information > http://jasonkahn.net, http://cut.fm

Gläser is an eight channel audio installation for sixteen water glasses and piezo loudspeakers.
In each glass a piezo loudspeaker is placed. Sine waves are played over the piezo speakers, vibrating the glasses and adding each glasse's unique resonance to the resonance of the space. The sine waves occur at irregular intervals, with the result that at times several glasses are vibrating and and times none. Gläser is not just about the beautiful sound of the vibrating drinking glasses, but more a way of creating an ever-changing audio topography and giving the installation visitor a way of exploring the sonic properties of the instalaltion space.

<< back